Børnehaven - Skovstjernen & Yggdrasil

Velkommen i børnehaven

Her er tid til at dvæle, plads til at nysgerrigheden foldes ud og mulighed for at være sammen med jævnaldrende i leg. I en børnehave med rigtig god normering.

Børn har en naturlig lyst til at lære, vokse og leve i leg. I vores børnehave skaber vi de bedste rammer for dette gennem en tryg og genkendelig dagligdag. Livet i børnehaven er bygget op af genkendelige rytmer. Vi har en fast rytme gennem dagen, ugen og året.

Vores pædagogik bygger på Rudolf Steiners pædagogiske tanker, og vores nøgleord er tid:

Tid til det enkelte barn

Tid til fællesskab

Tid til omsorg og nærvær

Tid til leg og læring

Tid til fordybelse

Hverdagen i børnehaven

Dagligdagen og aktiviteterne i børnehaven har en fast rytme inspireret af naturen og årets gang, hvor de mange årstidsfester ofte er månedens højdepunkt. Nogle af de faste punkter i hverdagen er morgensamling, eventyr, udendørs leg og økologisk/biodynamisk frokost.

Dertil har vores uger rytmer , hvor vores ugedage er en slags temadage, hvor hver ugedag har sit eget tema. Disse dage er Maledag, Båldag, Turdag, Euritmidag & Motorikdag.

Vores to afdelinger – Yggdrasil og Skovstjernen

Vores børnehave er delt i to afdelinger, Yggdrasil normeret til 30 børn og Skovstjernen normeret til 34 børn. Hver afdeling er delt ind i yderligere to grupper med 15-17 børn i hver gruppe. Vi har også en skovgruppe.

Yggdrasils børnegrupper ligger i en fløj af skolens bygninger, mens Skovstjernens børnegrupper holder til i en særskilt bygning ved siden af. Begge afdelinger har et stort areal med naturlegeplads udenfor samt skoven lige bagved, som benyttes flittigt

Er du klar til at indskrive dit barn allerede nu, så tryk på knappen herunder, hvor du også vil finde alt relevant info i forbindelse med opstart i børnehaven.