Vuggestuen - Sommerfuglen & Pavillonen

Velkommen i vuggestuen

Vuggestuebarnet gennemgår en stor udvikling. For at understøtte denne udvikling og skabe tryghed hos barnet er livet i vuggestuen bygget op af genkendelige rytmer.

Vi har en fast rytme gennem dagen, i ugens løb samt gennem året. De samme ting gentages og sker i samme rækkefølge på en levende og naturlig facon. Det giver tryghed for børnene.

Vi veksler mellem fælles aktiviteter og fri leg. I de fælles aktiviteter erfarer og lærer børnene nyt, og i den frie leg bearbejder børnene de nye indtryk.

Vores pædagogik bygger på Rudolf Steiners pædagogiske tanker og vi lægger vægt på:

• Rolige rammer, hvor små børn kan få lov til at være små, lege og udfolde sig.
  • Tid til at lege, så børnene kan udvikle deres motorik og fantasi gennem indbyrdes og individuel leg.
  • Genkendelig rytme.
  • Nærvær og indsigt i det enkelte barn
  • Rigtig god normering

Hverdagen i vuggestuen

Dagligdagen og aktiviteterne i børnehaven har en fast rytme inspireret af naturen og årets gang, hvor de mange årstidsfester ofte er månedens højdepunkt. Nogle af de faste punkter i hverdagen er morgensamling, eventyr, udendørs leg og økologisk/biodynamisk frokost.

Vores vuggestue er normeret til 30 børn fordelt i to vuggestuegrupper, Pavillonen med plads til 2 x 9 børn og Sommerfuglen med plads til 12 børn.

Er du klar til at indskrive dit barn allerede nu, så tryk på knappen herunder, hvor du også vil finde alt relevant info i forbindelse med opstart i børnehaven.